بهینه سازی

موتورهای جستجو

بالا بردن رتبه سایت با SEO

A to Z

Aa

برای

ALGORITHM

الگوریتم

موتورهای جستجو از اگوریتم های پیچیده ای برای سنجش رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. گوگل از بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی استفاده می کند، حدس زدن این که کدام الگوریتم بعد از آن یکی است برای همه کار بسیار سختی است.

Bb

برای

BACKLINKS

لینک های ورودی

لینک های ورودی، لینک هایی هستند که وب سایت های دیگر از الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو کیفیت و کمیت لینک های ورودی را برای رتبه بندی سایت در نظر می گیرند. برای رتبه بالاتری باید لینک های با کیفیت بگیرید.

Cc

برای

CONETENT

محتوا

محتوا بخشی از وب سایت است که برای کاربر ارزش دارد. موتورهای جستجو می شوند را با محتوای وب سایت ها مطابقت و بهترین نتیجه را نمایش دهند. محتوا نقش مهمی برای موتورهای جستجو دارد زیرا آنها محتوا را هنگام رتبه بندی وب سایت ارزش گذاری می کنند.

Dd

برای

DUPLICATE CONTENT

محتوای تکراری

این یعنی وجود نوشته های طولانی در بیش از یک صفحه یا وجود نوشته هایی از سایت های دیگر در وب سایت شما. موتورهای جستجو وب سایت هایی که بیش از حد محتوای تکراری دارند را جریمه می کند. از این رو تولید محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه اهمیت بالای دارد.

Dd

برای

DUPLICATE CONTENT

محتوی همیشه سبز

آن دسته از محتوای وب که مدت طولانی بعد از انتشارش هنوز قابل استفاده است. یعنی محتوایی که تحت تاثیر مطالب روز نیست. تولید محتوای همیشه سبز با کلمات کلیدی مرتبط به وب سایتتان کمک بزرگی به افزایش بازدید و جذب لینک های طبیعی است.

Ff

برای

FRESH CONTENT

محتوا تازه

موتورهای جستجو محتوا جدید را دوست دارند. محتوا ی تازه، مخصوصاً اگر مرتبط با اخبار و رویداد های روز باشد همیشه شانس بیشتری برای داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو دارد. به روز رسانی صفحات قدیمی کمک بزرگی است.

Gg

برای

GOOGLE PLACES

مکان های گوگل

فراهم کردن حضور آنلاین راه عالی برای رشد کسب و کارهاست. لیست های محلی معمولاً الویت بالایی در صفحات نتایج گوگل (SERP) دارند. افزودن کسب و کارتان به مکان های گوگل شانس افزایش رتبه شما در جستجوهای مرتبط در گوگل را بیشتر می کند.

Hh

برای

HTML

اچ . تی . ام . ال

صفحات وب با زبان نشانه گذاری ابرمتنی یا اچ . تی . ام . ال ، ایجاد می شوند کاربرد آن افزودن قابلیت و قالب بندی برای درک محتوای صفحه به موتور جستجو کمک می کنند.

                                                             Ii

برای

INDEXING

فهرست بندی

موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات از خزنده ها استفاده می کنند. فهرست بندی، پردازش اطلاعات جمع آوری شده از فعالیت های خزنده است. برای رتبه بندی بهتر باید سایتتان فهرست بندی شود. ابزار <<INDEX STATUSE>> از GOOGLE WEBMASTER TOOLS به شما می گوید گوگل چند صفحه از سایت را برای فهرست بندی انتخاب می کند.

Jj

برای

JAVASCRIPT

جاوا اسکریپت

در گذشته گفته می شد جاوا اسکریپت مانعی برای موتوهای جستجوست و استفاده زیاد از آن توصیه نمی شد. این دید در طول زمان تغییر کرد. اگر کدها را به درستی بنویسید، موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را می خوانند. اگر از جاوا اسکریپت استفاده می کنید، خجالت نکشید.

Kk

برای

KEYWORD RESEARCH

پژوهش کلمه کلیدی

روند پژوهش برای کلمات کلیدی، شناسایی کلمات یا اصطلاحاتی است که یک کاربر وارد موتور جستجو می کند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید مرتبط به محصول و سرویس شما باشد. هدف اصلی جذب بازدید کننده برای وب سایتتان است. این پژوهش به شما کمک می کند فهرست ها را بیابید.

Ll

برای

LONG TAIL KEYWORD

کلمه کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی، جملاتی با 3 کلمه یا بیشتر هستند که آن هارا جستجو می کنیم. مثال : " دستور پخت هایی برای پن کیک" مدل کوتاه همین کلمه ممکن است " دستور پخت پن کیک" باشد. بیشترین ترافیکی که از طریق جستجو وارد وب سایت ها می شود از کلمات کلیدی طولانی است.

Mm

برای

META TAGS

متا تگ ها

این ها تگ های HTML هستند که ظاهر می شوند در SERP اما در صفحه دیده نمی شوند. رایج ترین متاتگ " تگ عنوان" و " توضیحات" است. افزودن کلمات کلیدی مرتبط در تگ عنوان می تواند رتبه شما را افزایش دهد و توضیحات نقش مهمی در تاثیر روی مخاطب برای کلیک کردن دارد.

Nn

برای

NO FOLLOW

دستور NO FOLLOW

این دستوری است که باعث می شود موتور جستجو لینک های یک صفحه را دنبال نکند، یا لینک خاصی را دنبال نکند. یعنی آن لینک وظیفه ای راجع به رتبه بندی وب سایت ندارد. با وجود اینکه این دستور تاثیر مستقیم بر سئو ندارد داشتن لینک های NO FOLLOW خوب به رتبه بندی شما کمک می کند.

Oo

برای

OVER OPTIMISATION

فرا بهینه سازی

فرا بهینه سازی می تواند به لینک های ورودی یا محتوای صفحات شما مربوط شود. یک نمونه رایج از فرا بهینه سازی باز کردن صفحه هایی با کلمات کلیدی مرتبط برای افزایش رتبه بندی است. موتورهای جستجو تعداد غیر طبیعی لینک ورودی را پنالتی یا مسدود می کنند.

Pp

برای

PENALTIES

پنالتی

زمانی که وب سایت ها بر خلاف دستور العمل های گوگل کاری انجام می دهند، آنها را پنالتی می کند. بعنی ورودی وب سایت آنها به شدت کم می شود و رتبه آن ها پایین می آید یا از SERP حذف می شوند.

Qq

برای

QUERIES

جستار

جستار همان اصطلاحی است که کاربر جستجو می کند. پژوهش کلمه کلیدی دید خوبی از کلمات کلیدی که کاربرانتان استفاده می کنند به شما می دهد. GOOGLE ANALYTICS به شما کمک می کند دقیقاً همان جستار هایی که کاربرها برای ورود به سایت شما استفاده کرده اند را پیدا کنید.

Rr

برای

RICH SNIPPETS

اسنیپت ها

اسنیپت ها ، وب سایت هایی که از داده های میکرو استفاده می کنند را بالا می برند. داده های میکرو نوعی قالب بندی است که محتوای وب سایت را برای موتور جستجو خلاصه می کند. اسنیپت ها به شما کمک می کنند که به خوبی در نتایج ظاهر شوید و تعداد کلیک روی لینک را افزایش می دهد.

Ss

برای

SOCIAL SIGNALS

اشتراک گذاری اجتماعی

احتمال دارد که گوگل با در نظر گرفتن تعداد اشتراک گذاری های اجتماعی رتبه شما را افزایش دهد. معمولاً محتوایی که بیشتر به اشتراک گذاشته شده در اولین نتایج است. اگر محتوا یا سرویس خوبی دارید اشتراک گذاری اجتماعی اتفاق خواهد افتاد. این موضوع برای شما لینک های بیشتری به همراه دارد که روی رتبه بندی تاثیر دارد.

Tt

برای

TRUST

اعتماد

اعتماد نقش مهمی در تعیین موفقیت شما ایفا می کند. افزودن تاریخچه یا اطلاعات درباره خودتان، آدرس و اطلاعات تماس و توضیحاتی درباره حریم خصوصی حس اعتماد در مخاطب ایجاد می کند. موتور های جستجو می خواهند با کیفیت ترین نتایج را به کاربر نمایش دهند پس اعتماد فاکتور مهمی است.

Uu

برای

UNNATURAL LINKS

لینک های غیر طبیعی

لینک های غیر طبیعی لینک های ورودی هستند که عمداً و برای افزایش رتبه سایت شما وجود دارند. گوگل سایت هایی که لینک های غیر طبیعی زیادی دارند را پنالتی می کند.

Vv

برای

VIDEO

ویدئو

ویدئو می تواند فرصت بزرگی برای دیده شدن باشد. با توجه به FORRESTER ، دسترسی به صفحه هایی با ویدیو 50 بار آسان تر از صفحه وب است. باید با کلمات کلیدی مرتبط به محتوا بهینه سازی شوند تا موتورها بهتر بدانند موضوع ویدئو چیست.

فلش کارت سئو