گروه طراحی سایت و برنامه نویسی پایاسایت

آموزش استفاده از کد های یو تی ام گوگل utm code google

 

ساخت لینک های هدف دار گوگلی برای کنترل ترافیک ورودی و دریافت به صورت پارامتریک توسط اطلاعات پایه ای که گوگل آنها را utm code می نامد . این مورد در طراحی سایت نه  ولی در بهینه سازی وب سایت نقش بسزایی دارد .

 

کار بسیار راحت است ابتدا در سایت گوگل یک اکانت جی میل ایجاد کنید . سپس در گوگل عبارت  Google Analyticsرا تایپ کنید . و از سمت راست گزینه sign up را انتخاب کنید . شما وارد سایت گوگل آنالیستیک می شوید یک اکانت برای سایت خودتون اضافه کنید .

برا واضح شدن تصویر بر روی آن کلیک کنید .

utm code analytics

 

سپس گوگل برای شما یک کد شبیه به این میدهد آن را کپی کنید و در قالب وب سایتتان آن را درج کنید . این که را قبلا با نام ga کد و ua  کد میشناختیم هم اکنون این کد در بین سایت های خارجی به نام utm  کد رواج یافته .

 

utm-code-java

سپس به صفحه زیر رفته و یک لینک هدف دار بسازید پارامتر را توضیح میدهیم :

https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en

خروجی چیزی شبیه به این می شود :

http://payasite.ir/?utm_source=Campname&utm_medium=campname1&utm_term=keyword1&utm_content=content1&utm_campaign=camp

 

 

 

utm-code-paya

 

utm_source   : جایی هست که شما میخواهید منبع شما باشد مثلا نام سایتی که بر روی آن تبلغات گذاشته اید .

utm_medium : بخشی از وب سایت منبع هست مثلا بخش مقالات آن سایت .

utm_term : یک عبارت شبیه کلمه شاخص یا کلمه کلیدی میباشد که بر روی بخش بالا تنظیم میکنید و مثلا دانلود مقاله

utm_content : عبارت کلیدی برای موتور جستجو میباشد .

utm_campaign : نام کمپین تبلیغی است که بر روی چند سایت در نظر دارید اعمال کنید .

دست آخر به صفحه زیر مراجعه کنید و لینک های هدف دار خودتون رو رصد کنید .

ga_step_3

 

استفاده از utm code